Eski bir Rockstar Games çalışanı, GTA San Andreas oyununda Ay’a ateş edildiğinde boyutunun değişmesinin sırrını açıkladı. Bu özellik, ekip içinde yaşanan bir kararsızlık sonucu ortaya çıkmış. Detaylar içerikte. ?
Kaynak: 1
Rockstar Games tarafından geliştirilen ve açık dünya konseptiyle oyunculara geniş bir oyun deneyimi sunan Grand Theft Auto (GTA) serisi çeşitli gizemleriyle tanınıyor.
Bu gizemlerden belki de en popüler olanı Grand Theft Auto: San Andreas oyunundaki Ay’a ateş edildiğinde Ay’ın boyutunun büyümesi.
Bu gizemi açığa kavuşturan kişi, 1995 ile 2009 yılları arasında Rockstar Games’te çalışmış olan Obbe Vermeij.
2004 yılında piyasaya sürülen GTA: San Andreas’ın geliştirme sürecinde yer alan Vermeij, oyunun tasarım ekibinin Ay’a özel bir doku tasarımı verdiğini ancak tasarım ekibi arasında Ay’ın boyutu konusunda bir görüş ayrılığı yaşandığını anlattı.
Bazıları daha gerçekçi bir görünüm için küçük bir Ay isterken diğerleri daha sinematik bir etki için daha büyük bir Ay istemiş, bu kararsızlık üzerine Vermeij, Ay’a ateş edildiğinde boyutunun değişmesi fikrini önermiş.
Bu öneri kabul edilmiş ve Vermeij, çalışmakta olduğu keskin nişancı silahına bu özelliği eklemiş, böylece Ay, her atışta farklı boyutta görünmeye başlamış.
Vermeij’in bu bilgileri paylaşmasından kısa bir süre sonra ise Rockstar North’tan gelen bir e-postayla tüm açıklamaların kaldırılması istenmiş.